Op afstand verbonden – recensies

Een kort, maar indrukwekkend en liefdevol verhaal (***** 5 sterren)
De verschillende gemoedsstemmingen van de hoofdpersoon zijn erg goed weergegeven en verwoord, dit is goed voelbaar. Het is liefdevol en met heel veel aandacht beschreven en het maakt je soms aan het lachen, maar het is aan de andere kant ook heel pijnlijk en verdrietig. De schrijfster heeft een vlotte en gedetailleerde manier van schrijven, waardoor je door de pagina’s van het boek heen vliegt. Het is haar gelukt om het onderwerp op een luchtige, alsook prettige en respectvolle manier te beschrijven, waardoor het thema toegankelijker wordt.

(Sandra op Boekiewoogie, 26/09/2022)

Beslist een aanrader!
Je voelt je verbonden met mevrouw De Raad. Je mist haar aan het einde van het verhaal.

(Noortje op Teadrips Boeken, 28/09/2022)

Prachtig, bijzonder en ontroerend tegelijkertijd
Met ‘Op afstand verbonden’ heeft Patricia Bouwhuis-Ooyevaar een bijzonder verhaal geschreven. Je leest het verhaal vanuit een zij-personage. Stukje bij beetje ontdek je wat er met deze mevrouw aan de hand is. Tegelijkertijd blijf je gedurende de eerste paar hoofdstukken met een aantal vragen zitten. Deze worden in het laatste hoofdstuk beantwoord. Dat hoofdstuk vormt een prachtige afsluiting van het verhaal en geeft het een bijzonder tintje. Meer kan ik er niet over zeggen, zonder een spoiler weg te willen geven. Het is heel mooi dat ze dit korte verhaal nu met anderen deelt. Je denkt nog wel even na over met name het laatste hoofdstuk als je het verhaal uit hebt gelezen.

(Kim op Boekenbeschrijfster, 22/09/2022)

De auteur weet met kleine details een rakend verhaal te schrijven (**** 4 sterren)
Het verhaal kent een niet al te lange tijdlijn, maar lang genoeg om te ervaren om te zien wat alzheimer met de persoon en omgeving kan doen. Het is een heel mooi verhaal geworden die inzicht geeft in alzheimer. De auteur is er met haar korte verhaal in geslaagd om dit aan de lezer over te brengen. Echt complimenten om dit in zo’n kort verhaal zo tastbaar te maken! Ik las dit korte verhaal met veel plezier en kon de emotie door de regels heen voelen. Knap dat ze dit heeft weten te bewerkstelligen. Een aanrader voor lezers die graag korte verhalen lezen. Ik geef het 4 sterren.

(Antoinette op Boekensteeg, 21/09/2022)

Een kort verhaal dat heel dichtbij komt en je gelijktijdig vertederd en ontroerd
De eenzaamheid van mensen tijdens hun laatste jaren maar die toch op hun eigen manier gelukkig zijn. Op afstand verbonden heeft niet veel pagina’s maar na het lezen heb je de indruk dat je mevrouw De Raad kent. En misschien is dat wel zo want iedereen kent wel zo’n personage. Prachtig geschreven en een uitstekende karakterontwikkeling maken van dit korte verhaal een boekje dat je graag kado geeft aan iemand die je nauw aan het hart ligt.

(Ingrid op Boeklovers, 09/08/2022)

Beoordelingen van zorgprofessionals en ervaringsdeskundigen

Heel leuk en vooral herkenbaar verhaal. Het verhaal houdt je vast zodat je door wil lezen.